Letnik: 2002 | Številka: 3 | Avtor/ica: Jane Weber

MARTIN SIMPSON

The Bramble Briar

Topic, 2001

Angleški kitarist in pevec Martin Simpson je zadnjih 12 let preživel v Ameriki, in gre mu verjeti, da je na domovino in njeno glasbo začel gledati iz drugega zornega kota, ki mu je očitno še bolj razkril in približal pomen angleške glasbe. Tako bi se moral tudi kakšen slovenski glasbenik podati v Ohio, da bi dojel, kako pomembna je slovenska polka. No, ampak to je že druga zgodba. Simpson v spremni besedi piše, da je prav v tujini (znova) dojel moč, globino, liričnost in čustvenost angleške glasbe. O Simpsonovi glasbi iz njegovega ameriškega obdobja smo pred leti že pisali, in moram priznati, da mi nekatere izvedbe še danes odzvanjajo v glasbenem spominu. Simpson je namreč v Ameriki snemal veliko gospela in bluesa, njegov pogled na blues pa ima nekakšno angleško izhodišče, ki ga poznamo s plošč Daveyja Grahama ter zgodnjih posnetkov Johna Renbourna in Berta Janscha, in je zato zanimiv vsem študentom akustične kitare. Zakladnica angleške glasbe je seveda izjemno bogata, zato ne preseneča razvejana tematika aktualnih pesmi. Z izjemo nekaj skladb gre za ljudske teme o nasprotjih med revnimi in bogatimi, za pastirske prigode in nezgode, pesmi o smrti in izgubi, nekaj pesmi pa ima celo biblične podtone. Simpsona v treh skladbah s kitaro spremlja Martin Carthy, v nekaterih skladbah se oglasijo še drugi glasbeniki, v prvi meri pa gre za dosledno solistično delo, ki ga odlikujeta predvsem kristalno jasen kitarski slog in doživeto petje. Če bi v tej reviji plošče ocenjevali z ocenami, bi ji jaz pripisal čisto desetko (www.topicrecords.co.uk).

Jane Weber