Letnik: 2002 | Številka: 6/7 | Avtor/ica: Jure Matičič

REPLICANT RUMBA ROCKERS

A Rather Interesting Mix

Nonplace, 2002

Ustvarjalno sredino precej nenavadnega godbenega projekta Replicant Rumba Rockers tvorijo remiksi, verzije ter interpretacije, v praksi pa replikantske rumba rockerje sestavljata dva dobro znana nemška producenta, ki že vrsto let radikalno spreminjata podobo elektronske glasbe. Predvsem so vznemirljivi njuni inovativni tehnični pristopi k produkciji glasbe, dobro mero občudovanja pa si zasluži tudi njun ortodoksni odnos do glasbene zapuščine, pa naj gre za zgodnjo elektronsko glasbo, ambiental, dub ali pa jazzovsko fuzijo iz sedemdesetih let. Iz vseh teh predpostavk lahko hitro ugotovimo, da se za namišljeno, gensko in grafično manipulirano skupino Replicant Rumba Rockers skrivata Atom TM, ki drugače sliši tudi na pravo ime Uwe Schmidt, in njegov ideološki kolega, Burnt Friedman. Prvi je avtor originalne glasbe, drugi pa je prevzel vlogo studijskega manipulanta, ki je že obdelane latinske tehno fuzije ponovno prerazporedil skoraj do nerazpoznavnosti. Končni rezultat je torej godbeno perverzen in spreobrnjen; to v osnovi spominja na taktike, ki jih ubirata kakšen Aphex Twin in Squarepusher. Sicer pa sta Atom TM in Burnt Friedman že od prej nepoboljšljiva studijska disidenta, ki delujeta na relaciji Čile – Nemčija – Nova Zelandija – in še kod. Že njuna geografska razpršenost zagotavlja godbeno eklektičnost, še posebej, če se spomnimo, da se je Atom TM iz Frankfurta nalašč preselil v Čile, da bi se izognil enosmernim evropskim glasbenim vplivom. Zaradi tega je že v studiu začela nastajati precej radikalna latinska godba, ki je bila ali predelana (iz latinskoameriških izvirnikov) ali pa na novo ustvarjena iz vseh mogočih elementov. Uwe Schmidt je na glasbeni sceni prisoten pod številnimi psevdonimi, med katerimi so najbolj opazni Atom Heart, Senor Coconut, Eric Satin, Los Sampler's, Dropshadow Disease, Roger Tubesound Ensemble - in še bi lahko naštevali. Tudi iz preteklosti ga nekaj sodelovanj povezuje s Friedmanom. Najbolj razvpit je Flanger, ki ga je založila angleška neodvisna založba Ninja Tune, natančneje njena podzaložba N-Tone. Flanger se giblje pretežno po ambientalnem in jazzovskem polju, tako da ga s ploščo A Rather Interesting Mix, v produkciji Replicant Rumba Rockers, skoraj ne moremo primerjati, vezno tkivo pa kljub vsemu še vedno obstaja - predvsem v obliki diverzantskih, domala perverznih pristopov k danemu zvočnemu materialu. Tudi Burnt Friedman je samostojne projekte bolj ali manj gradil na zahrbtnih marketinških taktikah in radikalnih zvočnih manevrih. Najlepši primer je njegov projekt Burnt Friedman and The Nu Dub Players, ki se je predstavljal kot skupina, v resnici pa je Friedman vse posnetke v studiu naredil sam; album Just Landed se torej le predstavlja kot izdelek skupine glasbenikov, ki igrajo novodobne reinterpretacije dubovskih komadov iz sedemdesetih let, pri tem pa mora glasba zveneti kar se le da organsko. Nekaj podobnega lahko rečemo tudi za ploščo Replicant Rumba Rockers, ki je izšla pri Friedmanovi založbi Nonplace, le da je precej očitno, da je plošča rezultat popolnega studijskega izživljanja nad izvirniki. Osnove so predvsem latinske, Friedman jih je dopolnil z dodatnimi poliritmični in noiserskimi dodatki, na nekaterih mestih pa se je namesto v divje ritme podal v najbolj minimalistične ambiente. Vse skupaj tvori precej zanimivo mešanico, kot je bil po imenu Schmidtove založbe Rather Interesting povzet tudi naslov albuma. Dobili smo torej še en zelo lep primerek fanatičnega zvočnega terorizma, ki dokazuje, da je Burntu Friedmanu ostalo še veliko svežih idej.

Jure Matičič