Letnik: 2002 | Številka: 8/9 | Avtor/ica: Danijel Mežan

HERRMANN and KLEINE

Our Noise

Morr Music, 2002

Multiinstrumentalista in producenta Christian Kleine in Thaddeus Herrmann skladata muziko, ki je povsem po okusu velikega entuziasta in ljubitelja glasbe Thomasa Morra: muziko, ki jo navdihujeta pop učinek in prekleto nalezljiva melodija in se te s čustvi dotakne v dno duše. To počneta že kar nekaj časa izjemno uspešno pri različnih projektih, nadgrajujeta pa tudi kreativno medsebojno oplajanje in vsestransko pomoč, ki si jo Morr Music deli s še eno lokalno založniško atrakcijo, City Centre Offices. Prav slednja, katere soustanovitelj je tudi gospod Herrmann, je namreč v začetnih porodnih krčih prispevala kar precej k uveljavitvi Morr Music, saj je njen glavni adut Christian Kleine učvrstil položaj prav z drugo ploščo Valis, projekt Herrmann and Kleine pa je po nekaj letih izdajanja le kompilacijskih zarezov in nekaj EP ploščah letos končno izdal tudi albumski prvenec Our Noise. In tisti, ki ste se že srečali z dosedanjim delom - skupnim ali pač solističnim - Thaddeusa Herrmanna (nekdanji sodelavec »digitalnega hardcora« in oboževalec synth popa na sledi osemdesetih let) ter vsestranskega Christiana Kleina, najbrž veste, v kaj se spuščate. Plošča Our Noise namreč v homogeno celoto zaokroži vse preokupacije njunega zvočnega raziskovanja, ki sežejo od mutiranega hiphopovskega ritma, skeletnega bobna in basa, eksperimentalnega IDM-a, distorziranega indie rocka, elektro popa, cenene elektronike do pomirjujočega ambienta. Ha. Šla sta celo tako daleč, da sta v precep vzela »izgubljeno klasiko« Blue Flower kultnega benda Slapp Happy in ob pomoči pevke Ariane Hensel poskrbela za veličastno, a hkrati nadvse skromno obdelavo, ki na trenutke skorajda ne more zakriti tega, da sta slišala tudi priredbo tega komada, ki so jo pred časom zagrešili Hope Sandoval in Mazzy Star. A to je le eno odkritje na plošči, ki vseskozi preseneča z zvočno pestrostjo in obvladovanjem posla do potankosti. Atmosfera je skrajno nalezljiva, ritmi nenehno spreminjajo tempo, strukture so včasih že kar prenapolnjene z opojnimi in čarobnimi melodijami ter harmonijami, največja prednost dueta Herrmann and Kleine pa se skriva ravno v tem, da kljub eksperimentu plošča Our Noise zveni kar preveč odprto do vseh možnih kreativnih impulzov in je neverjetno poslušljiva. Album, ki prinaša osebno in čutno zmes živih glasbil ter elektronske manipulacije, si lahko namreč »rolaš« do nezavesti, pa te vsakič znova preseneti kakšna še neodkrita podrobnost.

Danijel Mežan