Letnik: 2002 | Številka: 8/9 | Avtor/ica: Napo.lee.tano

J-LIVE

All Of The Above

Coup d'etat, 2002

Množina nosilcev zvoka, ki na dnevni (okej, formalno sicer res tedenski) bazi prihaja iz založniških organizacij široma po svetu, je neobvladljiva. Že samo, če prelistate tole rubriko, boste ugotovili, da vam pisci ocen v reviji Muska ta mesec v posluh priporočamo vsaj dvajset plošč – in to je le izbor, zelo ozek ... Po mojem bi vam vsak žanrsko specializiran podpisnik recenzij zlahka sam navedel omenjeno število plošč. Hudir, ne, ob misli, koliko hude muzike bo v življenju zletelo mimo naših ušes. A zastavimo raje drugače – kako fino je, da bomo med vsem gnojem, ki prihaja na police, vendarle našli ogromno dobre muzike, katere rok trajanja ni omejen na enkratno poslušanje.

Vzemimo tole ploščo in njenega avtorja: pazite, poba je brooklynski učitelj angleškega jezika, ki je z dvema (za podzemlje) uspešnima malima ploščama založniško pogodbo podpisal že leta 1996. In potem čakal ... čakal ... čakal ... čakal ... čakal ... čakal ... čakal ... čakal ... čakal do leta 2001, ko je le izšel prvenec (ki je do takrat doživel približno 35 bootleg izdaj). A ker »što ne ubije, jača«, je J medtem delal, pilil slog in z »groovado« v drugo silno močno in prepričljivo udaril že aprila letos.

Plošča All Of The Above je demonstracija vsega, kar mora demonstrirati dober MC: tehnično brezhibnega mikrofoniranja, dobrega flowa, ki zmore slediti spremembam v ritmu, prijetnega glasu, jasnega podajanja kvalitetnih besedil z idejami in besedno-igrskimi smislicami ter domislicami. In J-Live je vse od naštetega (pač: all of the above). Če recimo klika nativetonguovcev (A Tribe Called Quest, De La Soul, Jungle Brothers, Queen Latifah) ne bi poniknila sredi devetdesetih let, bi v aktualnem trenutku obstajala v zelo podobni obliki, kot jo slišimo na izdelku J-Liva. Besedno drugačnost nadgrajuje z rabo harmonike, zborovskega petja in drugih za hip hop nenavadnih instrumentalnih prijemov, a vendarle je najboljši v besednih vragolijah. V komadu MC tako celo kitico drvi z besedami, ki se izmenično začenjajo s črkama M in C. Takole je: »Know why, cuz I'm a / Master of Ceremony / Making a Comeback and / Moving the Crowd with / Mad Charisma / Most of y'all Cornballs / Mingle at Concerts / Making a Claim but you know who is the ["MC"] / More Concentration on My Cadence Might Cloud your Mind / Controlling your Movement Capaciously / My Capacity to Massacre Crumbs / and Motive Change Most Certainly Makes you Consider Me / Champion, Microphone is Consistently / Modelling Candor of Magnificence / See My Conduct is Mute to Cajolery / I Maintain with Clamency and Manificence / Cunning and Marvelous / Crafty yet Malevolent.« Če to ni umetnost besedovanja, kaj pa potem je?

Napo.lee.tano