Letnik: 2003 | Številka: 5/6 | Avtor/ica: Jane Weber

JON HASSELL

Fascinoma

Water Lily Acoustics/Intek, 2002 (Gold CD)

Jon Hassell (r.1937) je pred kratkim pri založbi Water Lily Acoustics izdal ploščo z naslovom Fascinoma in verjamem, da bi tudi ta izdaja podobno kot večina njegovih prejšnjih plošč obšla občila, če je ne bi produciral razvpiti kitarist, skladatelj filmske glasbe in producent Ry Cooder. Cooder zadnja leta raziskuje kubansko glasbo in z njo verjetno lepo služi, tu in tam pa si še vzame čas za druge projekte in med njegove vidnejše producentske stvaritve v zadnjih letih sodi prav pričujoča plošča. Trobentač Jon Hassell snema že od srede sedemdesetih let, in sicer svoje lastne skladbe, po več kot dvajsetih letih pa se je odločil posneti tudi dela drugih avtorjev, ki so tako ali drugače vplivali na njegovo glasbo. Ob Hassellovih avtorskih skladbah tako na plošči slišimo stvaritve avtorjev, kot so: Eden Ahbez, Duke Ellington in Juan Tizol. Hassell se nekaterih tem spomni z radijskih valov, druge pa je slišal na ploščah ali celo v kakem starem filmu. Album Fascinoma zahteva večkratno poslušanje. Če takšne dokaj minimalistične glasbe ne poslušate veliko, se vam bosta ob prvem srečanju v spomin vtisnili kaki dve temi (izjemno všečna je uvodna skladba Nature Boy), ob vsakem vnovičnem poslušanju pa boste pod tankim zvočnim ometom – gre za zelo tiho ploščo - odkrili lepe zvočne freske, ki bodo površnemu poslušalcu ostale skrite in mu dale vtis razpoloženjske glasbe brez prave umetniške vrednosti. Vodilno glasbilo je kajpak Hassellova trobenta, opozoriti pa gre tudi na prispevke sodelujočih glasbenikov, v prvi vrsti Rya Cooderja, ki je z razpoznavnim zvenom kitare polepšal štiri skladbe. Hassell je sploh znan po uspešnih sodelovanjih z drugimi glasbeniki, njegovo trobento pa lahko slišite celo v popu (na primer na ploščah Davida Sylviana, Petera Gabriela in skupine Talking Heads). Je akademsko izobražen glasbenik. Študiral je v Evropi pod vodstvom legendarnega Karlheinza Stockhausena, v znameniti Nathovi šoli pa je študiral klasično indijsko glasbo in Nathove vokalne tehnike prilagodil trobenti. Prav Hassellovo navdušenje za indijsko glasbo je verjetno razlog za sodelovanje z založbo Water Lily Acoustics, ki jo pri nas uspešno zastopa kranjski Intek (tel.: 041 755 307). Fascinoma je ena zanimivejših plošč v novejši produkciji te avdiofilske družbe. Posneta je bila z analognimi napravami in s skrbno izbranimi mikrofoni. Ko-producent in snemalec Kavichandran Alexander, o katerem smo v Muski že pisali, je svoje delo tudi tokrat opravil brez napake in brez zadrege lahko zapišem, da tako dobro posnete plošče ne slišiš vsak dan. Poznavalci opusa Jona Hassella si boste gotovo na gramofon položili tudi kako glasbenikovo starejšo ploščo in si tako privoščili nazorno primerjavo Hassellove stare in zdajšnje glasbe. Verjetno ni treba poudarjati, da njegova trobenta danes zveni še bolj prepričljivo, predvsem pa bolj definirano kot prvi posnetki iz let 76-77 (www.waterlilyacoustics.com).

Jane Weber