Letnik: 2003 | Številka: 7/8 | Avtor/ica: HelenaB

THE MARS VOLTA

De -Loused in the Comatorium

Gold Standard Laboratories, 2003

The Mars Volta je nasledek projekta De-Facto, ki je znan po članih razpadle teksaške peterke At the Drive-In. Dub, funk in soul mineštra, prežeta z ostrino in energijo kitar, je zaživela novo glasbeno življenje, po katerem so klicali že At The Drive-In. »Drive« je vsekakor ostal, psihedelijo so de facto obdržali, sinteza obojega pa je za sabo potegnila veliko več. Šestdesetminutni album ponuja nevrotično melanholične zvočne modulacije, ki brnijo v hrupnih kitarskih eskapadah rokovskega zverinjaka, v katerem so se znašli. Po lanskoletni EP plošči Temulant s tremi obetavnimi komadi je šla naveza Rodriguez-Bixler še korak naprej. Z ekipo sta se lotila brskanja po zaprašenih policah glasbene zapuščine in oživila »pozabljeni« progresivni rock, ki ga je konec sedemdesetih let pohodil val prihajajoče punkovske eksplozije. V zvočnih podobah zaznavamo izmaličene slike Led Zeppelin, Santane, zgodnjih Pink Floyd in celo repetitivnost kakšnih Can, seveda ne manjkajo značilne Bixlerjeve glasovne akrobacije in nepredvidljivi trenutki hrupa in kaosa. Pa vendar se šestdesetminutni prvenec De -Loused in the Comatoriumne zadovolji le s svežo mutacijo skoraj že posušene veje rockovske zgodovine, ampak tudi notorično oživlja svojevrstno epsko estetiko tistega časa. Konceptualna osnova je zgodba o junaku, ki skuša storiti samomor, a zaradi prevelikega odmerka mamila pade za teden dni v komo ter v tem času doživlja potovanje neslutenih dimenzij. In zanimivo, plošča, posvečena temu fatalnemu človeku, je izšla komaj mesec dni po tem, ko so člana zasedbe, klaviaturista Jeremyja Warda, našli mrtvega. Prevelik odmerek, kakopak.

Čeprav bi za The Mars Volta lahko rekli, da so prej koncertni kot studijski bend, saj tudi glasbene stvaritve nastajajo tako rekoč »on the road« ali bolje »on the stage«, je album produkcijsko dodelan, kot producentski debitant pa je sopodpisan Rodriguez. Niti malo pa ne preseneča, da se kot gostujoči basist na plošči znajde Flea, član Red Hot Chilli Peppers, s katerimi so tudi neumorno delili ameriške in evropske koncertne odre.

HelenaB