Letnik: 2004 | Številka: 11/12 | Avtor/ica: Bosiljka Perić Kempf, prevod Mario Batelić

GLASBENI SEPTEMBER

Maribor, Dornava, od 10. do 25. 9. 2004

Letošnja izdaja mariborskega festivala komorne glasbe Glasbeni september je potekala v znamenju spremenjenega programskega profila. Novi umetniški ravnatelj festivala Radovan Vlatković je pred petimi leti zasnoval program kot ekskluziven glasbeni potek niza tematsko povezanih koncertov, na katerih so sodelovali najboljši evropski komorni glasbeniki. Gmotne težave, povezane z uresničitvijo predlaganega letošnjega programa, so letos terjale novo zasnovo, ki pa je vendarle uresničena z enakim poudarkom na kakovosti glasbe in izvedb kot v programih v preteklih letih. Najbrž gre le za kratek »break« v kontinuiteti Glasbenega septembra, festivala, ki se bo že prihodnje leto gotovo vrnil k prvotnemu programskom profilu. Letošnji profil festivala se je vseeno izkazal kot dobrodošel in privlačen za novo, še posebej mlado občinstvo, ki je v festivalskem programu našlo tudi svojo interesno nišo. Program je bil v celoti dobro uravnovešen na ozki črti medžanrskih glasbenih stikov in je ponudil nekaj odličnih koncertov, na katerih so se prepletali vplivi klasike, jazza, popa in nove improvizirane ameriške glasbe. Še najbolj je program izzvenel kot projekt v znamenju »revivala« tako imenovane tretje struje. The Third Stream se je pojavil v sedemdesetih letih 20. stoletja, še posebej na simfoničnem področju, kot močna težnja po spajanju klasične in jazzovske glasbe. Temu trendu se je približal izreden nastop ameriškega godalnega kvarteta Turtle Island pod vodstvom ustanovitelja, violinista Davida Belakrishnana. V kvartetu igrajo še violinist Evan Price iz Detroita, danski violist Mads Tooling in senzacionalen kalifornijski violončelist Mark Summer. Posebnost muziciranja ansambla je v kreativnem združevanju tradicionalnih vrednot klasične glasbe (sestav deluje kot klasični godalni kvartet, popolnost izvedbe pa je zgrajena na najvišjih standardih evropske izvajalske prakse) in jazzovske interpretacije. Na mariborskem nastopu je kvartet Turtle Island v dobri jazzovski tradiciji preigravanja ameriških popularnih pesmi prikazal lastno videnje tem in skladb Dizzyja Gillespieja, Johna Coltrana, Herbieja Hancocka, Cola Porterja, Chicka Corea in drugih. V njihovem muziciranju je najbolj impresionirala ležerna, suverena gibkost v izvedbi vsake glasbene zamisli. Ob nastopih Kronos Kvarteta, Ahn Tria in pianista Augustija Fernandeza ter dveh zares romantičnih salonskih nastopih klarinetista Mateta Bekavca in kitarista Klausa Jäckleja v Mariboru in na gradu Dornava, gre izpostaviti tudi zadnji festivalski koncert, koncipiran kot glasbeni maraton s štirimi ločenimi programskimi celotami pod skupnim imenovalcem Classic Meets Jazz-Jazz Meets Classic. Izbor programa je podpisal Mate Bekavac, mlad klarinetist z mednarodnim ugledom, v izvedbah pa so, ob podpori kolegov iz tujine, sodelovali najboljši slovenski glasbeniki. Na tem snidenju izvajalske elite so svoje mesto našli tudi člana Zagrebškega kvarteta saksofonov Matjaž Drevenšek in Saša Nestorović, klarinetist Peter Kruder, kontrabasist Zoran Marković, mednarodno priznana komorna glasbenica Srebrenka Poljak in recitatorka Leticija Yebuah. Atrakcija večera je bila vendarle flavtistka Irena Grafenauer, katere vrnitev na koncertne odre je privabila njene številne prijatelje in spoštovalce, ne le iz Maribora. Iz njenega izrednega nastopa v drugi suiti za flavto in jazz trio Clauda Bollinga se niti najmanj ni dalo zaslutiti njene bolezni. Irena Grafenauer, tako kot vedno šarmantna, polna energije, muzikalna in tehnično suverena, je z muziciranjem očarala vse navzoče.

Bosiljka Perić Kempf

Prevod: Mario Batelić