Letnik: 2005 | Številka: 1/2 | Avtor/ica: Jane Weber

SUGAR BLUE

In Your Eyes

Alligator, 2004 (ponatis)

Sugar Blue (njegovo pravo ime je James Whiting) ni odraščal na južnjaških farmah ali v južnem Chicagu. Odraščal je v Harlemu, v New Yorku, in sicer ob glasovih Billie Holiday, B. B. Kinga, Jamesa Browna ter vseh tistih zvokih, ki so odzvanjali iz Apollo Theatra, kjer so nastopali zvezdniki soula in jazza. Sugar Blue je uporabil to glasbeno ozadje kot svojo prednost in ustvaril sodoben bluesovski slog, ki je prepoznaven kot njemu lasten. Na plošči In Your Eyes, ki jo najdete v katalogu agilne založbe Brucea Iglauerja, Alligator Records, deluje, kot da bi želel postaviti svet bluesa na glavo. Mala plošča She je tipičen stonesovski blues rock z nepogrešljivim zvokom orglic iz skladbe Miss You Rolling Stones, medtem ko je Gucci Gucci Man bistra in provokativna bluesovska skladba, ki koketira s pesmijo Hoochie Coochie Man Muddyja Watersa. Od igrivih orgličarskih solističnih vložkov in glasu, polnega soula, do uspešnih avtorskih skladb je album In Your Eyes dokaz nespornega talenta Sugarja Blueja. Čeprav tudi sam sodim v krog ljubiteljev bluesa, ki jih včasih premami letnica posnetka – hočem reči, da zapademo pod nekakšen halo efekt, češ da je starejša glasba a priori boljša, kar je seveda neumnost –, moram priznati, da me je Bluejevo vizionarstvo prijetno presenetilo in da že dolgo nisem slišal česa tako prepričljivega. Mislim, da so me ob prvem poslušanju Bluejeve glasbe (to je njegova druga plošča) prevzeli podobni občutki kot ob poslušanju Stevieja Rayja Vaughana, pač s to razliko, da Sugar Blue ni kitarist, ampak orgličar ali bolje rečeno Orgličar (z veliko začetnico!). Z albumom In Your Eyes se je Sugar Blue uveljavil v svetu bluesa kot avtor in kot pravi čarovnik na orglicah. Z zastrašujočo, nočno čutečo, z vplivi latinskih ritmov prežeto Lip Service And Lies (to je izvajal tudi na koncertu v Postojni) ter z družbeno zavedno Bottom Line, pelje Sugar orglice in blues prek znanih meja. Včasih se kajpak spogleduje tudi s tradicionalnim bluesom (in v temi Bluepine tako slišimo duo orglic in klavirja s pianistom Muddyja Watersa, Pinetopom Perkinsom), vendar so smernice plošče v prihodnosti bluesa, ne pa zgolj v njegovi zgodovini, kar glasbeniki tako radi počnejo. Mehki mestni blues, jazz, funk, R and B in blues starih orgličarjev najdejo mesto v Bluejevi glasbi. Mogoče se vam bo zdelo čudno, da Sugar Blue navaja kot glavni vpliv Milesa Davisa. »Če igraš svoj instrument tako, kot so ga igrali že pred tabo, potem se omejuješ,« pravi. In prav za takšne omejitve se Sugar Blue ne zmeni. Čeprav je igral z znanimi glasbeniki, kot so Willie Dixon, Stan Getz, Frank Zappa, Johnny Shines in Bob Dylan, je Sugar Blue žal najbolj znan po orgličarskem riffu in solu v hitu Miss You s plošče Some Girls skupine Rolling Stones. S ploščo In Your Eyes in z nedavnim koncertom v Postojni me je prepričal, da sodi med pomembnejše ustvarjalce današnjega bluesa, zato se ne čudim, da ga je Dylan že sredi sedemdesetih let povabil v studio. Sugar Blue tako igra orglice v skladbi Catfish s snemanj za album Desire. Igrati orglice na plošči Boba Dylana pa je za povrh kar lepa čast!

Jane Weber