Letnik: 2005 | Številka: 11/12 | Avtor/ica: BIGor

TIDE

Seven Days

Cela Pametna Založba, 2005

V 90. letih se je razvil t.i. alternativni rock, ki ga je v glasbeno orbito plasiral MTV z roko v roki s korporativnimi silnicami glasbene industrije. Začel se je z grungeom, se nadaljeval z nu metalom in z mainstreamizacijo hard core punka, kitarskega rocka, industrijskega rocka, epičnega rocka, funk cora in še česa. Malha skovanke alternativni rock se (je) polni(la) in v njej je vedno dovolj prostora za na novo izmišljene žanre in podžanre, za nove križance in pogruntavščine, ki se vzporedno nizajo z emtivizacijo, mcdonalizacijo, microsoftizacijo, bizniszacijo in globalizacijo glasbenega sveta. Posnemanju obnašanja in trendov, oblačil in barv, zvokov in žanrov smo priče tudi pri nas, to pa je v sozvočju z uspešnimi ali neuspešnimi poskusi prebitja ledu anonimnosti. Koliko originalnosti, pristnosti, avtohtonosti je v takšnem glasbenoglobalnem izrazoslovju, ki se pretenciozno in pretirano ustvarja po kliku »copy-paste« in je posledično šablonsko narejena, je vprašanje, brez katerega danes ne gre več. Postalo je skoraj samoumevno.

Na takšno vprašanje trčimo tudi v primeru prvenca nove slovenske skupine Tide, ki kot kvartet ima predzgodovino. Člani so igrali po različnih manj znanih rockovskih skupinah, a kot Tide so se pojavili naravnost s prvencem, brez predhodnega opaznejšega koncertnega testiranja scene, poslušalstva in tudi tržišča. Brez posebne baze zasledovalcev, a z lično zamišljenim imidžem, z izbrano ekipo tujih producentov in tehnikov, ki so izpilili album, se ambiciozno spuščajo v glasbeni biznis. Nudijo nam globalen alternativni rock in se z grungeovsko epiko, trdimi nu metalskimi kitarami in sofisticirano nabrušenostjo industrijskega rocka navigirajo v smeri domačega mainstreamovskega piedestala. Zanj so s sofisticiranim izrazom preradikalni in težko jim je dosegljiv, tudi zaradi spotenciranih angleških besedil. Ali se bo z njimi tukajšnje občestvo dolgoročno identificiralo, bo pokazal čas. Kljub izdelani glasbeni viziji skupina nima izrazitega obraza in od začetka do konca albuma Seven Days odzveni kot še eden izmed korporativnih alternativnih rock bendov, ki se pojavljajo povsod po svetu in prodirajo v naš svet prek velikih ekranov. Ni važno, od kod prihaja skupina, ni važno, kakšno glasbo ali žanr igra, važna je njena prepoznavnost v množici, njena pristnost in originalnost, s katero bi se ločila od ostalih. Tega Tide, ne glede na svetovljanskost, žal, nimajo.

BIGor