Letnik: 2006 | Številka: 7/8 | Avtor/ica: Jane Weber

WOODY MANN

Road Trip

Acoustic Music, 2005

Bojim se, da Woody Mann pred nastopom na letošnjem festivalu bluesa v Postojni ni bil ravno znan pri našemu občinstvu. To je po svoje žalostno, saj gre za odličnega kitarista, ki pozna ukane velikih mojstrov in jih zna tudi deliti s svojimi učenci, v kar smo se lahko prepričali vsi udeleženci njegove kitarske delavnice v okviru omenjenega festa. Woody Mann je namreč eno izmed tistih imen, o katerih v kitarskih krogih govorimo le šepetaje, in plošča Road Trip njegov status samo dopolnjuje. Ne samo, da ga je učil Rev. Gary Davis, Mann je igral s takimi legendami, kot so: Son House, Bukka White in John Fahey, študiral je pri velikem Lenniju Tristanu. Medtem ko je učil Paula Simona in ko je spremljal Dorija Previna, je posnel tudi nekaj izjemne glasbe, nekaj samostojno, nekaj pa z izvajalci, kot je pevka Jo-Ann Kelly in bluesman John Cehpas. Nastopal je vsepovsod, vabili so ga v orkestre na Broadway, bil je zvezda različnih festivalov, večer za večerom pa nastopa v klubih in koncertih po vsem svetu. Je učitelj, producent, avtor in ustanovitelj International Guitar Seminars and Acoustic Sessions. V njegovi biografiji piše, da je bil fakultativni učitelj na različnih univerzah, vključno z The New School v New York Cityu. Zelo rad pa vodi kitarske delavnice in dela kot producent. Njegovi članki in dela, iz katerih izžareva Mannovo odlično poznavanje različnih glasbenih teorij, so bili objavljeni v največjih glasbenih časopisih. Mannova kariera se je vila v skladu z njegovim bogatim znanjem – igral je z velikanom jazza Attilo Zollerjem, spremljal je avtorja Dorija Previna. Vsa ta imena navajam zato, ker se v Mannovi glasbi na tej plošči jasno čuti njihov vpliv. Woody Mann z albumom Road Trip pač še enkrat dokazuje, da ni primerljiv z nikomer. Ko smo pričakovali, da se bo oglasil z bluesovsko ploščo, nas je presenetil z albumom, ki bi ga najlažje uvrstil v predalček nove akustične glasbe. S tem povem vse in nič obenem. Mann se namreč sprehaja po mestih, ki so ga navdihnila v zadnjih letih muziciranja, in tako slišimo vse od teksaškega reela do glasbe Romov, ki jih je srečal nekje na poti. Mann je tudi močan avtor in je napisal vseh 15 instrumentalnih skladb, omenjeni vplivi pa so bolj kot ne ugotovljivi že po naslovih pesmi: Texas Reel, Night In Tbilisi, Baden Baden, Gypsy Girls, Another Lisboa.

Jane Weber