Letnik: 2006 | Številka: 9/10 | Avtor/ica: BIGor

RAZLIČNI IZVAJALCI

Strašni Riječani

Ciklama/Dallas, 2006

Reška rockovska scena je že od nekdaj posebna glasbena skupnost. Njen ustvarjalni vrhunec se je zgodil s Paraf, Termiti in punkovsko-novovalovsko poplavo, ki je takrat bolj dosegla Ljubljano kot Zagreb. V osemdesetih se je oblikoval zelo razgiban in raznolik glasbeni hibrid od Grč in Let 3 do bolj popovsko obarvanih skupin, ki jih je ulovila kompilacija Rijeka−Pariz−Texas. Devetdeseta leta so se nadaljevala z markantnimi noiserji Regoč in sredinskim prodorom Laufer, ki doživlja postartikulacijo z Urbanom. Ob nespregledanem cirkusu Let 3 so vedno znova nastajale nove skupine, npr. Zona Industriale, Glasshopper, Very Expensive Porno Movie idr., ki samo potrjujejo, kako plodna sta obala in podzemlje Kvarnerja. Po lanski objavi dokumentarca o zgodovini reške rockovske scene, Ritam rock plemena v režiji Bernardina Modrića, je letos pri Ciklami, podzaložbi Dallasa, ki jo vodi Damir Martinović - Mrle iz Let 3, izšla kompilacija Strašni Riječani, ki nam prinaša nova, perspektivna in aktualna imena, novodobno žuborenje mlade reške scene. V zadnjem letu so priplavali na površje nu metalski Father, ki pa imajo nevarno konkurenco v skupini One Piece Puzzle, zmagovalki letošnjega puljskega Art and Music festivala. Pri njej se ne srečujemo s tako šablonskim posnemanjem trdokovinskih formul crossoverja, ampak s posthardcorovskim terorizmom Atari Teenage Riot in Fantômas. One Piece Puzzle zasluženo odprejo kompilacijo Strašni Riječani, na kateri zameglijo omenjene Father in tudi po Kaliforniji naravnane punkovce Invert, metalce Downfall in razdvojene rockerje O. Š. Dulud III. Ob njej pa nas še najbolj zbode v uho zvočni zapis koreografskega projekta Mile Čuljak, Heroine, ki je z dvema točkama razcepljena med gospodičnama PJ Harvey in Peaches. Kompilacija Strašni Riječani je prvi korak Ciklame, ki je pripeljal v naša ušesa zvoke in godbe reških kleti in garaž ter opozoril, da Reka ostaja eno živahnejših glasbenih mest v naši rajnki domovini, predvsem pa je dokument časa in mesta.

BIGor