Letnik: 2006 | Številka: 9/10 | Avtor/ica: Matic Slapšak

VALTERAP

Malomatomanemona

SBK, 2006

Žalostno je, da se v času, ko rap in hip hop predstavljata gibanje urbane glasbene kulture, pri nas na veliko izdaja (in kupuje) turbo folk, kvalitetni in zanimivi izvajalci pa so prisiljeni v samozaložništvo. Valterapa je večina Slovenije spoznala prek izjemne (in očitno enkratne) zbirke Hip Hop Kuhna, dobro znan pa je seveda v ljubljanskih ter goriških in primorskih klubih, kjer je s svojimi mislimi, rimami in nastopaško predrznostjo pogosto prestrašil in v kozji rog ugnal favorite hip hop bitk.

Na zapleteno naslovljenem prvencu se je Valter lotil klasičnih raperskih tem – ljubezni (Mladoletna, Za zgubit glavu, izjemna Sedem let na vrhu sveta, kačenetenečemmet), drog oziroma drugih opojnih substanc (Nu kanu?, Skota), samega sebe in lastnih dvomov (odlična Mane moreš, otožna Kašni dnevi, samoironična Panks pa zaključne introspektivne Barska pevka, Kontra in op. a.), težavne mladosti in življenja samega (starejši, a ne odrasli Sloveniji posvečena Hej Slovenija!, tintutin, Laufi mulo, med vrsticami protivojno razpoložena Hudičev sin). Aranžmaji so preprosti, v nobenem primeru ne zadušijo izrednih besedil, ki jih Valter rapa s simpatičnim goriškim naglasom in v katerih rad uporablja lokalno uporabljane besede in izraze. Nekateri bodo seveda rekli nič novega in nič takega, kar bi v Sloveniji potrebovali. Pa vendarle Valterap predstavlja nek vezni člen med recimo Trkajem, ki je bil na prvencu sicer prijazno kritičen, a pretirano izpostavljen (torej populariziran) in obenem osredotočen na svojo Ljubljano (Valter se loteva domače Gorice in okolice, hkrati tudi Ljubljane in Slovenije), in seveda našim prvakom N'Tokom, ki je z drugo ploščo poskrbel za enega vrhuncev slovenske diskografije, a je za nekatere filozofsko prezapleten (mnogim bo težavo do polnega razumevanja Valterjevih besedil predstavljalo narečje, a s samim bistvom ne bo težav), ko bi hip hop v svoji izvorni socialnokritični noti vseeno moral biti razumljiv vsem. Zaradi nesporne kvalitete in samozaložniške izdaje (žal) še en dokaz (več), da sta slovenska glasbena sena in kultura res na psu.

Matic Slapšak