Letnik: 2007 | Številka: 1/2 | Avtor/ica: Marko Jenšterle

TOÑO ROSARIO

En Vivo, El Original

Universal Music Latino, 2006

Plošča En Vivo, El Original je prva uradna plošča v živo dominikanskega merenguera Toña Rosaria, kar je glede na njegovo dolgotrajno glasbeno kariero precej čudno. Toliko bolj, ker za razliko od običajnih plošč na njej ne gre za različice v živo njegovih največjih uspehov, ampak za 13 v glavnem novih skladb. Seveda pa je na dominikanskem in tudi severnoameriškem trgu že leta mogoče dobiti ogromno ilegalnih plošč njegovih koncertov, boljše in slabše kvalitete. Toño Rosario je namreč od nekdaj hvaležen vir dominikanske piratske glasbene industrije. Glasbenik izhaja iz znane skupine Los Hermanos Rosario, ki jo zdaj vodi njegov brat Rafa, saj je Toño že pred leti začel samostojno kariero. Njegovo življenje pa tudi življenje drugih članov družine je do skrajnosti prepleteno s škandali, ki jim pravzaprav samo še dvigujejo publiciteto. Ravno zdaj sta v zaporu njihova sestra in pevka Rossi ter sestrična Odalis, ker so ju v ZDA našli, ko sta tihotapili 9.000 tablet ekstazija. Tudi Toño Rosario je že imel probleme z drogami, poleg tega pa proti njemu poteka vrsta procesov zaradi nepriznanega očetovstva, zato se je pred leti najprej preselil v Portoriko in nato v Miami, kjer trenutno deluje. Njegova priljubljenost v Portoriku je skoraj večja od tiste v Dominikanski republiki. Tudi zato, ker je njegova zadnja žena Portoričanka. Plošča En Vivo, El Original je tam med najbolj prodajanimi ploščami, čeprav jo na večini portoriških radijskih postaj bojkotirajo. Med Portorikom in Dominikansko republiko že leta poteka prava vojna za merengue. Ta tipični dominikanski glasbeni ritem so si namreč že zdavnaj prisvojili v Portoriku, kjer imajo za glasbeno industrijo veliko boljše pogoje. Portoriški izvajalci merengua (npr. Elvis Crespo) so od dominikanskih izvajalcev v ZDA veliko bolje tako promovirani kot plačani in le redkemu Dominikancu se je uspelo prebiti mednje. Toño Rosario je eden med njimi, ki poleg tega uspešno kljubuje drugim medijsko popularnejšim ritmom, kot je recimo reggaeton. Vzroki njegove dolgoletne prisotnosti na glasbenem prizorišču so precej enostavni. Redno pojavljanje v rumenem tisku je združil z visoko kvalitetnimi glasbeniki v spremljevalnem orkestru, ki ustvarjajo podlago za njegovo karizmatično podajanje glasbe, kar se čuti tudi na njegovem prvem uradnem izdelku v živo.

Marko Jenšterle