Letnik: 2007 | Številka: 11/12 | Avtor/ica: Metka Sulič

PIHALNI KVINTET

GM Oder, Tolmin, 1. 10. 2007

Letošnjo 17. sezono GM Odra, cikla izbranih mladih slovenskih koncertantov, ki ga pripravlja Glasbena mladina Slovenije, je odprl Pihalni kvintet študentov Akademije za glasbo v Ljubljani. Flavtistka Jelena Pešić, oboistka Eva Tušar Suhadolc, hornistka Sabina Magajne, klarinetist Borut Turk in fagotist Milan Nikolić so se pred dvema letoma združili v zasedbo na pobudo enega svojih prijateljev. Za mentorja so izbrali profesorja na Akademiji za glasbo, hornista Boštjana Lipovška. Skupna glasbena pot jih je vodila na različna tekmovanja, kjer so osvojili nagrade in priznanja. V »zbirko« koncertov so dodali še turnejo v okviru GM Odra in v istem tednu nastopili v Ljubljani, Celju in v Tolminu. Mladi glasbeniki so se predstavili z zanimivim in umetniško zahtevnim programom, ki je temeljil predvsem na delih slovenskih skladateljev, kar je eden izmed pogojev Glasbene mladine. V slovenski glasbeni zakladnici imamo dokaj bogato zbirko skladb za zasedbo pihalnega kvinteta, ki pa so vse novejšega datuma ali pa so iz polpretekle zgodovine. Kljub sodobnejše orientiranemu sporedu so pripravili pihalci odličen koncert, ki so ga otvorili z elegantno in lahkotno izvedbo Danzijevega Kvinteta v Es-duru. Po ljubkih klasicističnih temah so naredili oster preskok v sodobnost. Pihalni kvintet Nenada Firšta je bil za poslušalce kar težka preizkušnja. Skladba je povsem disonantna, na trenutke rezka in ostra, z nenavadnimi ritmičnimi prijemi, kot je značilno za Firštovo glasbeno izpoved, ki temelji na iskanju novega in izvirnega glasbenega zvoka. Vendar so se v skladbi z intenzivno soigro improvizacijskega značaja mladi pihalci dobro znašli. Izvedli so jo korektno in vlili vanjo mladostniško strast ter vihravost. Vsekakor pa so interpretativni višek dosegli v drugem delu koncerta. V Ramovševem sedemstavčnem Kvintetu, v katerem se prepletajo različne glasbene govorice – od bitonalnosti, atonalnosti, dodekafonije in serialne glasbe – so se glasbeniki vživeli in razživeli, pa vendar so vseskozi ohranjali visoko stopnjo koncentracije, ostali resno zbrani in dosledni. S pravo mero sproščenosti so izvedli tudi zahtevno skladbo Uroša Kreka Episodi concertati, ki je kljub sodobnemu glasbenemu izrazu prijetna za poslušanje. Spored je kvintet sklenil z Bagatelami Györgyja Ligetija, v katerih se je prav tako izkazal kot zrel in profesionalen pihalni sestav. Kratke miniature, polne domiselnih tem in melodičnih fraz, nas hudomušno popeljejo v nek drug glasbeni svet, poln ironije in zabave. Delo s svetlim značajem izzveni v zabavnen skupku glasbenih presenečenj in nepričakovanih pripetljajev, ki dajejo skladbi ostrino in vedrost. Glasbeniki so sporočilo skladbe dobro ujeli in z odlično igro zagotovo prepričali občinstvo, da so lahko tudi sodobnejša dela prijetna in čustvena, če le znaš pravilno pristopiti in jih neobremenjeno zaigrati brez otežujočih stereotipov o 'neposlušljivi' sodobni glasbi.

Metka Sulič