Letnik: 2007 | Številka: 3/4 | Avtor/ica: Viva

EAGLES OF DEATH METAL, THE SPORES

Cvetličarna Media park, Ljubljana, 20. 2. 2007

Na letošnji pustni torek so v Cvetličarni priredili veselico za sredinsko orientirane rockerje, čeprav je napoved koncerta v marsikaterem slovenskem mediju zvenela kot obljuba po hudi glasbeni alternativi. Te ni bilo mogoče pričakovati že zaradi preprostega dejstva, da obe skupini ustvarjata v sončni Kaliforniji! Dogodek je s krajšo lutkovno predstavo odprl trio The Spores. Gre za žanrsko dezorientiran bend, ki se poslužuje ritmične matrice, klasičnega rockerskega instrumentarija in precejšnje doze odrskega poziranja. Prvi komad so odigrali brez basa, v eksperimentalnem slogu, kasneje so se fokusi menjali z vsako novo pesmijo, ta slogovni kaos pa se je končal z obdelavo Sound of Silence, v kateri je bilo deloma uporabljeno besedilo Should I Stay or Should I Go skupine The Clash. Glavnina publike v polni, a ne nabasani dvorani je vsekakor prišla poslušat Eagles of Death Metal. Ti so takoj na začetku iskreno priznali, da jih je koncert v Zagrebu dan prej pošteno izčrpal, kar se je na glasovni interpretaciji skozi cel koncert lepo odražalo. Še najbolj je zaškripalo, ko se je po prvem bisu pevec sam s svojo kitaro lotil bluesovske obdelave. Po drugem bisu navdušene dvorane pa so z obdelavami klasik Beat on the Brat Ramonesov in Brown Sugar Rolling Stonesov delno ponazorili, iz katerega žaklja vlečejo navdih za svoj »zajebantski« rock’n’roll. Ker je koncert snemala ekipa MTV-ja, je bilo uro in pol, kolikor je nastop z dodatkoma vred trajal, veliko dvigovanja rok, sprovociranega skandiranja in hvalospevov slovenski grudi − od njenih naravih lepot, med temi so si seveda predstavnice ženskega spola zaslužile posebno omembo, pa vse do vzdušja v dvorani, pustnih šem in splošnega razpoloženja publike, ki je bilo res odlično. Ves čas so ga dvigovali klasični rockovski elementi iz 70. let, v katerih brez poštene doze kitarskih solov ni šlo. Cock rock atmosfera je špricala iz vseh por Cvetličarne, ki pa je po svoje doživela tudi prvovrstno rock’n’roll prevaro, saj ravno tistega, ki nas je gledal s plakatov in zaradi katerega se je dvignilo kar nekaj prahu okoli nastopa skupine, tj. Josha Hommeja iz Queens of The Stone Age, sploh ni bilo na odru.

Viva