Letnik: 2007 | Številka: 5/6 | Avtor/ica: Črt Sojar Voglar

ZVEZDE PRIHODNOSTI

Cankarjev dom, Ljubljana, 12. 3. 2007

Na šestem abonmajskem koncertu Simfonikov RTV Slovenija so kot solisti nastopili štirje izjemni mladi glasbeniki; nemški violinist Stefan Tarara, naša violončelistka Karmen Pečar, norveška trobentačica Tine Helseth in ukrajinska pianistka Dinara Nadzhafova. Orkestru naše radijske postaje je dirigiral šef dirigent En Shao. Koncert je bil organiziran skupaj z EMCY, Evropsko zvezo glasbenih tekmovanj za mlade, koncert pa je v živo prenašalo 20 radijskih postaj iz Evrope, Kanade in Izraela.

Prvi se je predstavil dvajsetletni violinist Stefan Tarara z Violinskim koncertom v D-duru Pjotra Iljiča Čajkovskega. Izredno samozavesten glasbenik je bil eden najbolj prepričljivih solistov večera. Izkazal se je z bravurozno tehniko in s sijajnim podajanjem glasbene vsebine. Dirigent En Shao je budno spremljal Tararovo muziciranje, orkester mu je sledil po svojih najboljših močeh. Naša primadona mlade violončelistične generacije, Karmen Pečar, je nastopila s sklabo spodaj podpisanega, Koncertom za violončelo in orkester. Na njeno kožo oblikovano skladbo je izvedla s svojo značilno energijo, z močnim tonom in interpretativno domiselnostjo. Če pred dvema letoma ob krstni izvedbi nisem mogel najti veliko dobrih besed za pripravljenost orkestra, (takrat je s Karmen Pečar igrala Slovenska filharmonija) moram kot avtor skladbe tokrat pohvaliti En Shaa in orkester, ki sta skupaj s solistko pripravila nepozabno doživetje. Morda bi se le trobila lahko na trenutke malo manj »drla«. V drugem delu je najprej nastopila trobentačica Tine Helseth s popularnim Koncertom za trobento in orkester v Es-duru Josepha Haydna. Programska neprimernost. Po dveh zvočno in izrazno močnih skladbah je Haydnov koncert izzvenel sicer galantno in stilsko primerno, pa vendar bolj mimobežno. Morda bi bilo zanimiveje izbrati kako delo sodobnega norveškega skladatelja? Tine Helseth ima lep ton in čisto intonacijo. Videti pa je bila precej nervozna in je nemara zato v zadnjem stavku kar nekajkrat izgubila ton in bila prisiljena izpustiti kakšno linijo hitrih not. Zadnja se je predstavila komaj 17-letna glasbenica Dinara Nadzhafova, ki je izvedla izjemno zahtevno Rapsodijo na Paganinijevo temo v a-molu za klavir in orkester Sergeja Rahmaninova. Po čistoči tona in neverjetni natančnosti nas je nekoliko spominjala na najboljše čase naše pianistke Dubravke Tomšič Srebotnjak. Vendar pa so tu dodatni bonusi še mladost, svežina talenta in možnost iskanja novih interpretativnih možnosti. Dinara Nadzhafova bo v prihodnje gotovo velika mojstrica. Vendar pa bo morala najprej pokazati solidarnost do svojih kolegov solistov. Pianistka si je namreč edina privoščila izvesti dodatek, ker je bila pač zadnja na vrsti. To je bilo nepošteno in neprimerno.

Črt Sojar Voglar