Letnik: 2007 | Številka: 7/8 | Avtor/ica: Marko Jenšterle

ANTONY SANTOS

Ay! Ven

Descarga Production, 2007

Aprila letos je Antony Santos v Dominikanski republiki doživel svoje veliko zadoščenje. Podarili so mu namreč nagrado Casandra za najboljšega bachatera, ki jo podeljuje združenje dominikanskih glasbenih novinarjev. Zanimivo je, da je pri odločitvi prevladal izjemen uspeh njegove skladbe Me Van A Matar Por Las Mujeres, ki pa je ni mogoče slišati na nobeni od njegovih uradnih plošč. Tudi na zadnji Ay! Ven ne. Antony Santos je namreč pred časom izjavil, da ta hit podarja dominikanskim glasbenim piratom, ki morajo od nečesa živeti. Zato pa je skladbo mogoče slišati na njegovih številnih ilegalcih, ki se pojavljajo skoraj po vsakem nastopu. Santos je v zadnjem času poskrbel za nekaj velikih presenečenj. Najprej je zamenjal založbo, potem skoraj vse člane skupine in začel celo komunicirati z množičnimi mediji, česar doslej nikoli ni počel. Njegova koncertna izvedba hita Me Van A Matar Por Las Mujeres je zanimiva tudi zato, ker v njej na koncertih vedno polemizira z rivalom Frankom Reyesom, pri katerem se je zdaj znašla večina članov njegove nekdanje skupine. Antony Santos mu z medklici recimo sporoča, da lahko odpelje še njega, vendar mu nikoli ne bo uspelo ustvariti tako prepoznavnega in udarnega stila, kot ga on igra že vsa ta dolga leta. Plošča Ay! Ven na žalost ne prinaša takih koncertnih pikantnosti, zato pa je na njej veliko novega gradiva, pri katerem je Santosovo avtorstvo spravljeno res na čisti minimum. Od desetih objavljenih posnetkov je samo naslovno skladbo napisal on, vse drugo so priredbe. Med njimi se najde tudi Hoy Te Vuelvo A Enamorar, ki je postala svetovni hit zaradi njene uporabe v eni od telenovel. V zadnji skladbi El Chico del Apartamento 5-12, izvedeni v stilu tex-mex, se kot glavna vokalistka pojavi Susy Espinal, ki v zasedbi sicer poje spremljajoči vokal. Njen glas v prvi vrsti je prava katastrofa, ki jo je mogoče razložiti le s tem, da naj bi bil njen oče eden od pomembnih dominikanskih podjetnikov, ki bogato plačuje prisotnost hčere v skupini enega najpopularnejših dominikanskih glasbenikov.

Moč Antonyja Santosa še vedno ostaja na njegovih nastopih v živo in nekaterih velikih hitih iz preteklosti, kot so bili Voy Pa'lla, Corazon Culpable ali Pegame Tu Vicio. Na tej plošči pa nekako ne vidim skladb, s katerimi bi lahko osvežil svoj repertoar na koncertih. Ta še vedno (preverjeno) temelji na njegovi stari slavi in predvsem sprotnih improvizacijah, ki ga tudi delajo zanimivega na vsakem nastopu posebej.

Marko Jenšterle