Letnik: 2008 | Številka: 9/10 | Avtor/ica: Zoran Pistotnik

COLOMBIAFRICA – THE MYSTIC ORCHESTRA

Voodoo Love innaChampeta Land

Worldmusic Network/Jazz and Blues Ploščarna, 2007

Zgodba tega albuma oziroma projekta, v katerem so dolgoletne glasbene sanje postale resničnost, se začenja pred 500 leti. Po dolgih letih prizadevanj in krajšem obdobju trdega dela se predstavljajo legende afrokolumbijskega glasbenega prizorišča v družbi afriških bratov. Vse skupaj so zakuhali v svoji domovini zelo cenjeni pevci champete, prevladujočega glasbeno-plesnega stilema Afrokolumbijcev, Justo Valdez, Viviano Torres in Luis Towers. Ob pomoči producenta Lucasa Silve so si izmislili The Mystic Orchestra, povabili kongoleškega kitarista in aranžerja Bopola Mansiamina, njegove sonarodnjake Nybomo, Dallyja Kimokoja, Riga Stara in Dibla Dibalo, Gvinejca Sekouja Diabateja, nekaj mlajših afriških glasbenikov ter lepo število kolumbijskih sodelavcev. Rezultat je impozanten, udaren, poseben. Vreden resnega plesnega poslušanja. Leto 2002 je eden uglednejših kolumbijskih glasbenih producentov Lucas Silva, zaradi svoje specializacije za izvajalce champete imenovan tudi Champeta-Man Original, preživel v Parizu. Sanje, da bi snemal z afriškimi glasbeniki, si je že dolgo delil z Vivianom Torresom in drugimi izvajalci champete, s katerimi je delal doma. Leta 2003 je pripeljal v Kolumbijo kongoleškega zvezdniškega kitarista, basista, skladatelja in aranžerja Bopola Mansiamino, nekdanjega člana legendarnih Les Quatres Etoiles ter seveda sodelavca pri številnih odmevnih kongoleških projektih. Povabil je še odličnega kamerunskega bobnarja Guya Bilonga ter ju povezal s Torresom, Justom Valdezom in Luisom Towersom, zvezdniško pevsko trojico tamkajšnje champete. Cilj je bil že od vsega začetka jasen: posneti skupni album. V studiu v Cartageni in nato ob sodelovanju številnih kolumbijskih glasbenikov še v Bogoti je nastal prvi del posnetkov. Nato se je Lucas Silva vrnil v Pariz in delal pri tem projektu, saj ga je želel končati. Posnetke so v grobem naredili šele konec leta 2004. Najprej je privabil k sodelovanju smetano kongoleških kitaristov; tako na plošči slišimo igrati Dibla Dibalo, Caiena Madoko, Riga Stara in Dalyja Kimoka. Pozneje je spoznal še legendarnega gvinejskega kitarista, soustanovitelja Bembeya Jazz, Sekouja »Diamond Fingers« Diabateja, ki se prav tako pojavi v eni izmed skladb. Na pariških snemalnih sessionih so sodelovali še znani pevci, med njimi predvsem Nyboma, zadnje čase dobro poznan po sodelovanjih v skupini Kekele, ter gvinejska pevka Hadja Kouyate. Med mlajšimi sodelujočimi sta posebno zanimiva kongoleški rap kolektiv 3515 Code Niawu in raper Ocean. Številnih afriških instrumentalistov iz Nigerije, Gabona in Konga je skupaj s kolumbijskimi za pravi veliki orkester. In po vseh produkcijskih obdelavah je rezultat na koncu impresiven. Dobili smo sočno, izrazno bogato in zabavno plesno potovanje skozi ritme in glasbene izraze »Afrokolumbije« in Afrike, novo fuzijo, ki je zgradila most med dvema tradicijama, ko je vsrkala tako različne stileme, kot so cumbia in soukous, chalupa in afrobeat, lumbalu, champeta in son palenque ter mbaqanga, ter jih predelala v iskriv enoten amalgam. Temu se je treba samo prepustiti.

Zoran Pistotnik