Letnik: 2009 | Številka: 11/12 | Avtor/ica: Marko Jenšterle

ROBERTO CARLOS E CAETANO VELOSO

E a música de Tom Jobim

Sony Music, 2009

Dve veliki imeni brazilske popularne glasbe, Roberto Carlos in Caetano Veloso, sta se združili v enkratnem projektu, ki so ga Brazilci avgusta lani lahko videli na treh koncertih. Dvakrat v São Paulu in enkrat v Riu de Janeiru. Leto 2008 je bilo za Brazilijo še posebej pomembno. Minilo je namreč 50 let od začetkov bosse nove, ritma, po katerem je največja južnoameriška država najbolj poznana. Med številnimi dogodki, s katerimi so Brazilci zaznamovali ta pomemben jubilej, so bili tudi omenjeni nastopi Caetana Velosa in Roberta Carlosa, ki sta izvajala izključno skladbe Antonia Carlosa »Toma« Jobima, se pravi pesmi, ki so danes prava klasika, predvsem pa pomemben del zakladnice brazilske glasbene zgodovine. Med pomembnejšimi dogodki so bili tudi trije nastopi Joãoja Gilberta (v Riu, São Paulu in Salvadorju), saj že pet let ni stopil na oder.

V šestnajstih pesmih, ki so ostale zabeležene na tej zgoščenki s posnetki v živo, ta je nastala na nastopih avgusta v São Paulu, se Caetano Veloso in Roberto Carlos izmenjujeta v interpretacijah. Štiri skladbe, dve na začetku in dve na koncu, sta odpela skupaj. Eno pa odpoje Daniel Jobim, vnuk Antonia Carlosa, ki je tudi že nastopal s svojim starim očetom, danes pa je član zasedbe Quarteto Jobim Morelenbaum, ki smo jo pred leti lahko poslušali tudi v ljubljanskem Cankarjevem domu.

Caetano Veloso in Roberto Carlos nastop začneta z legendarno Garota de Ipanema ter ga s prav tako klasično Chega de saudade tudi skleneta. Za aranžmaje sta poskrbela dva preverjena glasbenika iz njunih spremljevalnih skupin, ki od nekdaj skrbita za njuni glasbeni podobi. Pri Velosu je to Jaques Morelenbaum, pri Carlosu pa Eduardo Lages. Plošča je seveda posnetek koncerta, ki sta ga ustvarjalca izvedla ob pomoči spremljevalne skupine in godalnega orkestra enaindvajsetih glasbenikov, vse pod preciznim vodstvom Jaquesa Morelenbauma.

V svojih dolgoletnih karierah sta se prvič takole združila na odru, čeprav sodelujeta že zelo dolgo. Predvsem v Velosovem repertoarju je mogoče najti vrsto Carlosovih skladb, med katerimi posebno mesto zavzema pesem Debaixo Dos Caracóis Dos Seus Cabelos, ki jo je Roberto napisal posebno za Caetana, ko ga je leta 1969 tedanja brazilska vojaška hunta izgnala v London. Pred tem je Caetano za Roberta že napisal nekaj pesmi, ki so postale velike uspešnice. Roberto sicer ni imel političnih problemov, skladbo pa je lahko posnel samo zato, ker v njej Velosa ni omenjal s pravim imenom, ampak je pel o njegovih tedanjih dolgih laseh, ki so bile njegov zaščitni znak.

Imata ogromno skupne zgodovine, poleg tega pa ju združuje tudi ljubezen do bosse nove. Vsekakor so to tisti najpomembnejši elementi, ki so dali njunemu skupnemu nastopu posebno začimbo. Z njim sta čudovito zaznamovala eno najpomembnejših obletnic sodobne brazilske glasbene zgodovine.

Marko Jenšterle